Våt

När jag drog upp persiennen från mitt fönster och tittade ut på altanen med ett nyvaket ansiktsuttryck blev jag bländad av den kritvita snö som låg som en heltäckningsmatta över altanen, gräset och buskarna. Efter att ha ätit fiberberikad gröt och gjort mig i ordning inför en ny skoldag upptäckte jag att vägen var täckt av slask. Mina byxben absorberade vätskan och jag var blöt ända upp på låren, precis under där kallsongerna slutar. Jag trodde att byxbenen skulle torka under bussfärden till skolan, men det var så kallt att när jag andades så rök det ur min mun. Värme! Västtrafik gör allt som står i deras makt för att spara pengar...
    När jag efter en avklarad skoldag skulle gå från busshållsplatsen till mitt hem trodde jag att jag skulle drunkna. Snön nådde mig ända upp till halsen och jag fick tassa på tå för att inte dränkas av det vita pudret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0