Alkohol räddar liv

I går på väg till skolan i bussen läste jag och mina vänner, som alltid, Metro. Vi kastade oss hungrigt över serierna och bläddrade sedan vidare som normala män. Det var då vi fann en notis om en snubbe som ner tio meter från en klippa och landade på en väg, den sjuka delen av texten löd på ett ungefär så här: "Mannen klarade sig från fallet med endast ett brutet ben. Kanske för att han var kraftigt berusad". De två meningarna gav mig och mina vänner en påminnelse om hur det är när en journalist inte kan uttrycka sig korrekt i skrift. För i den texten framgick det att han klarade sig från fallet med endast ett brutet ben tack vare att han var kraftigt berusad. Som om alkohol gör en oövervinnlig och oförstörbar. Man får intrycket att med en rejäl dos alkohol i kroppen kan man göra saker som man annars skulle ha avlidigt av att göra, och endast undkomma med små sår. Det skulle nog glädja många.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0