Allergi

Egentligen så borde jag städa. Om inte mitt minne sviker mig totalt så var det senast på långfredagens förmiddag jag gav rummet en uppfräschning. Nu slåss dammtussarna och pennvässet om herraväldet över golvet, och det är en jämn kamp. Ibland ger sig även min hund sig in i kampen, och krossar allt motstånd utan att ens få medlidande känslor efteråt. Det är en grym hund.


Jag läste i gårdagens numer av Illustrerad vetenskap att vår kliniska hygien gör oss allergiska och sjuka, och eftersom jag inte städar mitt rum med jämna mellanrum så borde jag ligga utanför riskzonen. Det stod även att smutts också gör oss sjuka, så det är som att välja mellan pest och kolera, och jag väljer nog att ha en jämn ballans av smuts och rengöringsmedel i mitt rum. De ska inte längre vara ovänner utan i stället leva fridfullt i en utopi. Mitt rum är en utopi. Mitt rum lämnar ingen åt slumpen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0