Icke godkänt

Under gårdagen satt jag trots det vackra vädret mestadels inomhus vid datorn för att öva inför Cad-teknik-provet på måndag. Mina vänner kom och befriade mig en stund på förmiddagen, men sedan var jag tvungen att återfinna mig vid datorn och ha tråkigt. Cad-teknik är nämligen det enda ämnet som jag har sämre betyg än VG i, närmare bestämt IG. Därför är det viktigt för mig att studera som en dåre under helgen för att trycka in en hel 50-poängskurs i huvudet. Det går nog inte så bra, men jag ber innerligt för i alla fall ett godkänt betyg. Får jag inte det så jag ta farväl av mina drömmar att bli en affärsjurist. Jag får då i stället bli något slags lokalvårdsarbetare eller en underbetald durkslagstillverkare som står utmed ett löpande band hela dagarna och får förslitningsskador. Jag hoppas att vår lärare tar min fruktansvärda charm i åtanke när han sätter betyget.

Jag beklagar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0