Jag är trög

I morgon bitti blir min sovmorgon spolierad på grund av att jag ska till tandläkaren. Det är synd. Min tandläkare heter Flor och är extremt dålig på att prata svenska. Det är snarare en regel än ett undantag att jag inte förstår vad hon säger. Det kan bli lite pinsamt när man ligger i tandläkarstolen och hon har sina händer i min mun och undersöker och samtidigt frågar något som jag inte förstår. Att då fråga: "Vad sa du?" blir oftast väldigt svårt och mitt svar brukar låta som ett parningsläte från en brunstig älgtjur. Jag ser på blicken hon ger mig att hon undrar vad det är för fel på mig. Vad är det för idiot som ligger i min tandläkarstol med mina händer i käften och inte kan svar på frågan jag precis ställde på urusel svenska? tänker hon. Men hon har nog lärt sig behärska det svenska språket bättre sedan jag var där förra gången så det ska nog gå bra.


PS

Jag är ej främlingsfientlig.

DS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0