Jag har städat mitt rum

Jag vet inte om jag har blivit besatt av demoner, eller om jag bara har blivit sinnessjuk, men något fel är det med mig. Efter kvällsmaten tog jag nämligen fram städutrustningen från en liten skrubb här i huset och började städa. Först dammade jag av alla fria ytor, och lyfte på saker så fler fria ytor blottades. Jag gnuggade som en besatt, och slutade inte förrän allt blänkte som om det hade varit de ädlaste av alla ädelstenar.


Jag lade undan dammtrasan och sträckte mig efter dammsugaren, som effektivt sög upp och oskadliggjorde allt damm, hundhår och skräp som låg och drällde på golvet. Inte en enda golvplanka undgick min framfart, och när jag var klar kunde jag spegla mig i den glänsiga golvytan. Jag förmodar att ni har sett blankpolerade marmorgolv på någon storslagen Hollywood-film? Golvet i mitt rum är än mer glansigt och halt än ett sådant storslaget mästerverk.


Behöver ni hjälp med städningen av era boningar så är det mig ni ska kontakta för att få det mest glänsande resultatet. Era ögon kommer att glänsa ikapp med det jag har städat efter att ni har fått reda på hur billigt ni kommer undan denna magnifika städorgie.


Kommentarer
Postat av: Lisbeth

synd att du bor så långt bort!
Ja skulle kunna hålla dig sysselsatt (samt försörjd!) genom städning av hela huset.

2008-05-19 @ 22:55:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0