Jesus och djur

Nu under förmiddagen har jag gjort en av de två naturkunskapsuppgifterna som min lärarinna gav mig i måndags och som förhoppningsvis tar mig till det högsta betyget som finns! Uppgiften jag gjorde handlade om vad som händer med minkarna och den ekologiska balansen när de släpps fria från minkfarmar. Jag är nöjd med diskussionen jag åstadkom, men när pappa sa att minkarna äter höns fick jag mig en tankeställare. Jag kom på att minkarna är ett hot mot det svenska påskfirandet eftersom de äter upp hönor och kycklingar, och således blir det mindre ägg gjorda och äggätandet under påsken blir lidande! Jag tror därför att de olika religiösa organisationerna har ett dolt intresse av att minimera antalet minkar som lever utanför fångenskap. Det finns säkert ett samband mellan Jehovas vittnen och Djurens befrielsefront. Jag vågar till och med gå så långt att jag drar en parallell mellan dessa organisationer. En infiltration i någon av de här två organisationerna skulle troligtvis stärka mitt påstående, som snart är ett faktum.


Med vänliga hälsningar

Konspirationsteorimästaren Ponken


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0