Ljusa morgnar är ett problem

Jag har numera börjat vakna innan väckarklockan ringer, på grund av att solens strålar letar sig igenom persiennen vars uppgift är att just hindra solstrålarna från att väcka sovande personer. Jag slår upp ögonen och sätter mig spikrakt upp i sängen, precis som om en argsint sergeant har kommit instormandes och påpekat att jag ska vandra genom hela Sverige med en sextiokilos ryggsäck på ryggen. Paniken sprider sig i kroppen, och jag kastar mig till närmaste klocka för att, som det känns, upptäcka att jag har försovit mig. Efter att har försäkrat mig om att inte har försovit mig blir jag så lättad att jag dyker ner under täcket i sängen för att ta igen förlorad tid då jag i stället för att ha befunnit mig i sängen har stått bredvid en klocka och visat mitt hat gentemot den genom att dunka den om och om igen in i väggen.

    Ljusa morgnar bör illegaliseras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0