Mycket matte

Klockan åtta i morse infann jag mig i skolans idrottshall där jag och 320 andra elever skulle skriva ett nationellt prov i Matematik B. När jag först såg provet fnös jag och tänkte att det här kommer vara över på bara ett par tre timmar, och absolut inte de fyra timmarna som man maximalt hade på sig. Men jag hade så fel, jag var en av de sista eleverna som var klar. Men det gick relativt bra i alla fall. Jag knäckte förhoppningsvis en hel del kluriga uppgifter.

  Efter provet slutade vi, och jag och några bekanta gled omkring på stan och försökte prata om allt annat än matte. Det lyckades nästan.


Nu sitter jag på altanen och ska skriva en uppsats i samhällskunskap. Jag har inte riktigt bestämt mig om vad jag ska skriva om än, men det är ett bekymmer som jag inte grämer mig över eftersom jag kommer komma på vad jag ska skriva om nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0