Optikern

Efter att den långa skoldagen var över så väntade ett svindyrt besök hos optikerockrarna. Jag gjorde en synundersökning där allt var precis som förut. Sedan fick jag ett par månadslinser som jag placerade i ögonen. Jag blev instruerad om hur rengöringen ska skötas och annat som jag inte behövde tänka på när jag använde endagslinser. Detta besök kostade mig 370 kronor, och tog trettio minuter. Detta är vad som kallas girighet. Att lura små stackars ponkar på en tredjedel av deras månadsinkomst. Det var som om pengarna fick vingar och flög iväg från min plånbok på eget bevåg. Det var med tårar i ögonen jag avlägsnade mig från den pengaslukande byggnaden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0