Sinnessjuk

Regnet öser ner, och jag blir så förbannad att jag får lust att ta med mig ett basebollträ ut och slå vilt omkring mig så att alla regndroppar splashas och blir ett minne blott. Jag tänker inte ge upp förrän allt regn har tagit slut och solen har visat sig igen. Om ni läser i tidningen eller ser på TV:n att en snart sjuttonårig ponke har struntat i sina normala sysslor för att istället slå på vatten, så är det troligtvis jag. Men snälla, bli inte upprörda och ring helst inte något psyksjukhus så jag slipper bli inspärrad i en madrasserad cell med tvångströja och konstiga piller. Om något sådant skulle hända vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Jag hade troligtvis sprungit i full fart in i de madrasserade väggarna i cellen och tyckt det var jätteroligt att studsa bakåt efter kollisionen. Då hade jag nog blivit kvar där längre än någon annan. Ha därför överseende med min bärsärkargång på regnet. Tack på förhand.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0