Sommarjobb

Jag är en badkruka utan dess like. Det går i släkten. Men trots min stora fobi för iskallt vatten så badade jag i dag i en sjö för första gången i år. Det blev två snabba dopp och en liten simtur. Resten av tiden spenderade jag och mina vänner på en brygga som man kan paddla iväg med och på stranden. Våra hudceller kokade efter några sekunder i solen, men det var ändå trevligt.


Jag har dessutom fått reda på att jag i sommar har haft lyckan att få ett sommarjobb inom äldreomsorgen, där jag ska sköta om de gamla gummorna och gubbarna. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, kanske mata dem, eller gå på promenad med dem. Jag fick en av de femton platserna på grund av att någon stolle hade lämnat återbud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0