Stora ölkaggar

När man ska åka buss så är det snarare en regel än ett undantag att bussen är proppfull av folk och deras väskor som står och skräpar på sätena bredvid dem. Så var det även i går. Jag slog mig fram igenom en nästan ogenomtränglig djungel av ett tumult av väskor och folk. Letade efter en ledig sittplats, hittade flera, men när jag närmade mig såg att sätet var uppbokat av någons handväska eller idrottsbag. Jag tittade föraktfullt på personen vars väska tog upp ett helt säte, och vidgade näsborrarna som för att visa att han/hon ska visa humanitet mot sina medmänniskor nästa gång personen i fråga. Jag hittade tillslut ett ledigt säte bredvid en kort och tjock man som såg ut som ett kinderägg som vilken sekund som helst skulle öppna sig och blotta en liten plastleksak. Det lät som om varje andetag han tog var en djup suck, som om han beklagade sig över storleken på sin mage.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0