Vandring

I stället för att sitta i skolbänken hela dagen så har alla förstaårselever varit ute i skogen och vandrat. Eftersom jag försov mig så hann jag varken äta någon frukost eller anpassa klädseln efter vädret, så de första timmarna av vandringen traskade jag motvilligt omkring i shorts och t-shirt och hungrig. Men efter att ha fått kakor, korv och solsken så kändes det som om jag vore en helt ny människa och jag tog begreppet vandring till en helt ny nivå. Jag fick dock skoskav i mina inte allt för vandringsanpassade skor.

    Utmed vandringsleden hade lärarna anordnat diverse aktiviteter med rötterna i friluftslivet. Det var allt mellan fågelskådning och hur väl man visste namnet på svenska blommor. Lite första hjälpen hann vi också med.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0