Vi rör på fläsket

När man bor så avsides som jag gör så undrar folk vad man egentligen gör under dagarna. Det är egentligen en ganska onödig fråga, om man tänker efter. Tänk er en by på 500 invånare som har fem lekplatser inom en radie på en kilometer, och lägg sedan till ett gäng sexton- och sjuttonåringar. Då blev väll inte ekvationen så svår att lösa? Faktum är att jag i detta nu återigen ska bege mig ut med en vän och leka. Vi kommer troligtvis att ströva omkring som två luffare, och förhoppningsvis får vi med oss några fler luffare på vår vandring. När vi är nöjda med våran promenad sätter vi oss och vilar på var sin gunga tills vi fylls med nya krafter och drar våra rumpor till nästa lekplats. Det är inte ovanligt att vi går nätterna långa mellan de olika lekplatserna och pratar om allt och ingenting. Och under sommarlovet ska vi ta vår vandring till nya nivåer. Det vågar jag lova er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0